Thursday, December 8, 2011

My Daily 2


Ternyata urang disini kadeda yg baiknya terutama di sekolahanku, yg lebih khususnya dikelasku. Aku ni sabar ai, disangiti disalah-salahakan urang bediam ai, aku ni lemah pang, kada kaya bagian kam harat-harat. Gara-gara makalah ja habut banar, aku meulah sampul makalah minjam flashdisk urang, harau tu tesalah banar sekalinya aku minjam sama inya tuh. Sampul makalah kelompokku masih ada didalam flashdisknya, kada ingat mehapus jar kawanku yg memprint semalam tu. Pas tadi aku meliat ampunku sama lalu dengan ampunnya, namanya ja digantinya, salahkah aku menyambat keyni “ai kenapa sama, ini bakas aku meulah huruf-hurufnya gin sama, menyimpannya di flashdisk sianu, bagian ikam membahas gmail jua kah, kenapa sama gambar mukanya gmail dengan kelompokku?” Pas tu si inisial “A” menyahuti “kada tentang gmail,ini ulahan kami jarnya, kadeda menyami” pas tu jar ku “aku indah sama, kena pas ditakuni bapa kenapa jadi sama sampulnya” , habis tu aku memadahakan dengan yg sekelompok dengan aku, inisialnya “M”, jar ku itu bagiannya sama kita sampulnya, kiyapa? Jar kawanku iya kah? Biar barang dah jarnya. Jar si “A” pulang: biar ha jar”.  Habis kisah, kadeda lagi aku membahas tentang yg tadi tu, itu aku bpander lain dengan yg ampun flashdisk, itu aku bpnder dengan yg sekelompok sama ampun flashdisk tuh. Sekalinya timbul-timbul aku disalahkan menjahati urang, aku disambat-sambati, aku bingung banar tadi apa yg dipanderakan bagiannya tuh, sekalinya menyalahakan aku meanui si ampun flashdisk tuh, disambat macam-macam, apa-apakah tadi tuh, “ikam kah ampun google jar, blablabla” aku bingung apanya maksudnya jarku, kenapa jadi memojokkan aku, aku ja kadeda meakui aku ampunnya google, kenapa jadi aku dituduh macam-macam. Pas dikumpul sudah dengan bapa, jar bapa kelompok 2 (kelompokku) paling pas, sangit jua bagiannya, memadahi ampun kami paling jelek, masih ja tuh menyambati macam-macam dengan aku bagiannya yg sekelompok dengan ampun flashdisk tuh. Aku jakanya ada ha flashdisk kakaku aku kada handak jua minjam, tapi kakaku tepakai, aku bepadah sudah dengan abahku minta tukarkan flashisk, jar abahku berapa harganya, jarku seatusan ribu, nyamanai kena nukar jar abahku, seratus ribu tu harganya, murahai jar. Aku padahakan tu pang kena dengan abahku supaya menukarakan aku flashdisk, jadi kada lagi minjam, kada betangisan lagi. Sabar ai aku nih disalah-salahakan urang dimbati macam-macam, aku sangkal banar sebujurannya, “kasiannya lati sianu ikam pang meanui pas inya menangis, ikam kah ampun google jar’ padahal sekalimat kadeda bepander apa-apa aku dengan sianu tuh, tiba-tiba inya meangis aku disalahakan. 




Aku ini beisi perasaan ai jua, bisa ai jua sedih, jujur aku sakit hati banar diperlakukan keyni, aku ni urangnya gampang menangis, meliat flm drama ja rancak menangis, apalagi aku sorang yg disakiti, tapi aku menangis kada suah betampai dengan urang, bila aku sorangan hanyar menangis, di dalam kamar rancak tu, aku gin kada tau jua kenapa aku keyni, jar urang perasaanku nih halus, jadi kada kawa disakiti/dilukai aku menangis tu sorangan. Tapi menangisnya kada dihadapan urang banyak.


Ayuja, urang kaya aku ni banyak-banyak sabar ja, kada selawasan jua aku disini, bila lulus nih aku kada lagi jua bediam disini, aku di Banjar ai lagi selawasan. Aku ni tuhuk sudah diinjak-injak urang keytu, aku bediam ja pang, jaka aku melawani  bekelahian tu pang. Liati ja kena, aku kada handak kenal tu pang dengan urang-urang yg sudah jahat dengan aku, menyakiti perasaanku, awas ja kena ikam. Kada kuanggap ada bagiannya tu, anggap anjing menggonggong ja. Sekahandak urang aku ni, mentang-mentang aku ni lemah kada bedaya, lalu ai macam-macam perlakuan. Prinsipku itu sangat baik dengan orang yang baik, jahat dengan orang yg jahat, kasar dengan orang yg kasar. Aku ni kada ketuju dialah-salahkan. Aku muar banar bilanya ada urang yg menyalah-nyalahakan aku kaya tadi, rasa handak ku sumpahi ada jua. Tuhuk banar sudah keyni, difitnah suah, disangit-sangiti suah, dihina-hina urang suah, di judge urang suah jua, disalah-salahkan urang suah jua, semuaan suah. Tapi adalah aku memblas, kadeda, tapi dalam hatiku nih sangit banar dengan urang keytu, tapi kada kuucapakan. Aku ini mainnya ke hati, bilanya urang tu baik dengan aku, aku rasa berhutang budi banar dengan inya, pasti aku nih handak baik jua perlakuan dengan urang itu, tapi bilanya urang tu meulah aku sangkal, kada kuucapkan, kusimpan dalam hati ja. Jadi urang lemah nih keyni ai, mudahahan jadi pahala ja ku sabar, dianiaya urang sabar ja, betambah pahalaku. Aku ni sangkal banar liwar tadi, aku disalahkan, seharusnya aku yg sangit, kelompok lain menyamai ampunku sampul makalah, ini malah aku yg disangit-sangiti urang, disambat macam-macam, menuding aku tu nah yg meulah aku kada ketuju. Meapai inya kada aku, timbul menagis si ampun flashdisk tuh, kelas 2 SLTA sudah, kaya kekanakan ja betangisan. Aku yg jadinya disalahkan urang, tahu lah.



Awas ja lah urang-urang yang pernah melukai perasaanku, aku kada bakalan kada ingat. Handak banar nah aku menyumpahi. Aku handak mengklarifikasi tadi bahwa aku kada salah apa-apa, tapi bagiannya si makhluk alay tuh sudah menuduh-nuduh aku. B*NG*AT  BANAR. KENA UNDA NUKAR FLASHDISK UNDA KISAHAKAN TU PANG DENGAN URANG RUMAH NIH, JAR UNDA KENA NGALIH MEINJAM AMPUN URANG NIH, BETANGISAN URANGNYA, KADA LAGI TU PANG UNDA MINJAM. JAKANYA PRINTER UNDA SUDAH BAIK KADA BAKALAN JUA MENGCOPY DI FLASHDISK SITU.
AKU SANGKAL TAU LAH, NYAMAN KAH RASANYA DIPOJOKKAN, DISAMBAT-SAMBATI URANG. KENA ADA SAATNYA EMOSI MELEDAK, TAPI SAAT INI DIBAWA SABAR BETARUSAN JA DULU, MUN KAWA MASIH SABAR, SABAR AI, MULAI MTS DAH UNDA RANCAK SEKAHANDAK URANG, KADA UNDA HERANI AI, BEDIAM JA. TAPI AWAS JA MUN UNDA KADA KAWA LAGI SABAR. UNDA PADAHI TU PANG DENGAN KELUARGA UNDA, NYAMAN BEKELAHIAN BEKURINAH.  FU*K gasan urang-urang NDESO YG jahat dengan unda, URANG AMUNTAI, kisah GAUL padahal NDESO, untung unda kada asli urang sinih. Koyo, alay, ndeso, ungah, kijil urangnya disini kebanyakannya, unda kada menaymbati seberataan urang Amuntai keytu, ada ai yg kada, tapi kebanyakannya ja, SITU OKE PANG, SITU NDESO PANG, sini kalah ai dah. Ada ai masih urang AMUNTAI yg baik, tapi SEDIKIT. Rasa kada sabar lagi unda handak meninggalkan AMUNTAI nih, tempat urang-urang ndeso dan alay, walau pun tidak semuanya ndeso dan alay.

No comments:

Post a Comment